Vandaag gestart geeft morgen resultaat.

overzicht kernpunten →

Debiteurenbeheer, een breed begrip.

Het belangrijkste onderdeel van debiteurenbeheer is credit management. De ‘voeding’ van een onderneming. Merkwaardig genoeg wordt bij veel bedrijven dit zo belangrijke onderdeel tot het laatst uitgesteld.

Hiervoor zijn diverse redenen. Eén van de meest voorkomende reden is het er niet toe kunnen komen om klanten te benaderen en ‘te bewegen’ tot betalen. U doet liever zaken dan in een verkoopgesprek moeten vragen om betaling. Zaken doen met de wetenschap dat anderen de betaling bevorderen voelt beter.

Bij elke schriftelijke herinnering wordt een nieuwe betalingstermijn meegegeven terwijl de aanvankelijke betalingstermijn allang is verstreken.

Het doorbreken van dit proces is van vitaal belang. Hiermede wordt voorkomen dat ondernemers zelf selectief moeten zijn ten aanzien van crediteurenbetalingen.

Klantgericht en branchegericht het openstaande bedrag ‘binnenpraten’ op een wijze die uw debiteur aanspreekt.

Daar heeft u baat bij.

Credit Management, een vak apart

U of uw medewerkers signaleren betalingsachterstanden, ondanks diverse herinneringen. De openstaande posten lopen op. Omdat het om vaste klanten gaat, waar u al lange tijd zaken mee doet, schakelt u geen incassobureau in.

In het belang van uw bedrijf moeten de uitstaande posten wel worden teruggedrongen.

Het zelf benaderen van klanten is een emotionele taak. U kent immers uw debiteur en zijn of haar eventuele omstandigheden.

Professionele credit managers zijn commercieel ingesteld. Zij denken met uw debiteur mee, maken betalingsafspraken of halen juist uw factuur naar voren als deze nog niet aan de beurt was om betaald te worden.

Of bewerkstelligen een eerdere goedkeuring van uw factuur zodat deze ook eerder betaald wordt. Tevens melden zij eventuele disputen met betrekking tot een klacht of bemerking.

Ervaren credit managers dringen de betalingstermijnen terug tot een voor u aanvaardbaar niveau. Commercieel en efficiënt wordt door ons gewerkt aan uw cash flow.

Een vak apart… Allrounders in het bewerkstelligen van betalingen. Op een innemende wijze waardoor het gesprek bij de klant blijft ‘hangen’ als een aangenaam gesprek.

Als u vandaag een besluit neemt en ons inzet, merkt u morgen al resultaat.

U twijfelt?

Wij beschikken over zeer goede referenties.