Vandaag gestart geeft morgen resultaat.

overzicht kernpunten →

Over ons.

De werkwijze van Debet Consulting

Wanneer u uw facturen heeft verzonden, levert u het bestand met openstaande posten bij ons aan. Uw facturenbestand wordt in ons systeem opgeslagen. Na de vervaldag wordt een uitloopperiode in acht genomen die vooraf met u is afgesproken.

Als de uitloopperiode is verstreken neemt de credit manager contact op uw debiteur.

Via een sympathieke, zakelijke benadering wordt bij uw debiteur geïnformeerd naar de ontstane betalingsachterstand.

Naar aanleiding van het geen de debiteur stelt, wordt een betalingsstrategie afgesproken of wordt een vordering in dispuut gezet vanwege een bemerking of klacht.

Alleen de factuur versturen

Er hoeven geen rekeningoverzichten, herinneringen, aanmaningen of laatste waarschuwingen te worden verstuurd.

U hoeft alleen maar de facturen te versturen. Meer niet.

Uw bedrijfsnaam

Uw debiteuren worden onder uw eigen bedrijfsnaam benaderd. Alsof onze credit manager achter uw bureau zit.

Uw debiteur wordt dus niet geconfronteerd met een externe organisatie en daarmee in zijn of haar privacy gerespecteerd.

Betalingen direct op uw rekening

Uw debiteuren betalen rechtstreeks op uw rekening. Hierin verandert dus niets. Wat wel verandert is dat er veel eerder wordt betaald.

Voor een soepele gegevensstroom naar ons van de door u ontvangen betalingen bieden wij diverse opties. Hierover informeren wij u graag.

Dispuut

Niet zelden wordt een factuur ‘vastgehouden’ wegens een bemerking of klacht.

Aan uw cliënt wordt toegezegd dat zo snel mogelijk de gemelde kwestie wordt opgepakt. Hoe eerder opgelost, hoe beter.

U ontvangt van ons direct een melding met een korte omschrijving van de bemerking of klacht. Op de daadwerkelijk afhandeling van de dispuutmelding zit een automatische verificatie.

Service

Service is belangrijk en klantenbindend. Daarom informeren wij u per kerende post als onze credit managers merken dat uw klant zaken wil doen. Maar ook wanneer de klant laat weten meerder offertes te hebben aangevraagd. Onze credit managers zijn commercieel ingesteld en registreren elk signaal.

Uw branche

Klantgericht is branchegericht. Tegenwoordig kan niet meer volstaan worden met een ‘telefoontje of een belletje’. Een credit managers dient terdege bekend te zijn met de ‘in’s en out’s’ van uw branche.

Onze credit managers zijn in vele branches ‘thuis’ zodat zij voor uw klant volwaardige gesprekspartner zijn. Dit voorkomt irritatie bij uw klant.

Incasso

Geen aantrekkelijke optie. Zodra een klant wordt geconfronteerd met allerlei incassokosten, gaan de hakken in de grond. Voorkomen is beter dan genezen. Door intensief contact te onderhouden met de debiteur kan een incassoprocedure bijna altijd voorkomen worden. Bovendien blijft de klant behouden en zal het betalingsgedrag verbeteren.

Wordt toch gekozen voor een Gerechtelijk incassoprocedure, dient rekening te worden gehouden met hoge kosten zoals Griffierecht. In beginsel worden deze kosten aan de debiteur toegeschreven. Als de Rechter echter uw klant in het gelijk of deels in het gelijk stelt, krijgt u zelf te maken met een forse, niet verhaalbare kostenpost. Voorkomen is beter. Naar de Rechter gaan kan altijd nog.

Daarom is een goede credit manager zo waardevol. Hij of zij weet precies de juiste snaar te bespelen om voor elkaar te krijgen wat u graag wil: betaling zonder rompslomp.

Zie ook: Incassobranche onder druk

Vaste tarieven

Wij berekenen een vast bedrag per behandelde factuur, ongeacht de hoogte van uw factuur en ongeacht de door ons te leveren buitengerechtelijke inspanning.

Facturen, die bij ons in beheer zijn en worden betaald voor de eerste actiedatum, worden NIET berekend.

Naast een vast bedrag per behandelde factuur, wordt een vast (bescheiden) maandbedrag berekend.

Out sourcing van credit management geeft u extra vrijheid tot ondernemen en is meestal voordeliger dan wanneer dit in eigen beheer wordt uitgevoerd.

Het belangrijkste

Het aller belangrijkste is dat u zo snel mogelijk over uw uitstaande gelden beschikt.

U bent immers leverancier, geen financier.

Talloze bedrijven maken gebruik van een kredietfaciliteit via hun leveranciers. Leverancierskrediet. De duur van deze stilzwijgende kredietvorm moet zo veel mogelijk beperkt worden tot de meegegeven betalingstermijn.

Dit is voor een onderneming van vitaal belang ter voorkoming dat een ondernemer zelf selectief moet zijn ten aanzien van crediteurenbetalingen.

Ons team, uw team…

Onze credit managers zijn commercieel ingestelde mensen. Mensen met begrip en dat ook tonen. Hiermee wordt gunning gecreëerd bij de partij die moet betalen. Juist als uw klant een afweging moet maken wie wel en wie niet betaald kan worden. Ons team speelt hier perfect op in.

Daarnaast is ons team onderverdeeld in branchespecialisten waardoor zij een betere gesprekspartner zijn voor uw klant.

Een positieve en oplossingsgerichte benadering heeft een stimulerende werking op het betalingsgedrag.

Onze credit managers laten u graag zien wat ze voor u kunnen betekenen. Of u nu 10 of 10.000 facturen per jaar bij ons aanlevert, uw belang staat steeds voorop.